Zalecanym olejem silnikowym do klimatu chłodnego jest olej 5W i 10W. Olej 20W ma średnią lepkość oraz polecany jest do klimatu umiarkowanego. Oleje 30W, 40 oraz 50 przeznaczone są do klimatu ciepłego lub ewentualnie do długich podróży. Generalnie powiedzieć wolno, że do silników benzynowych zaleca się używać oleju wielostopniowego SAE 10-40W. W każdym lub razie należy spowodować rodzaj olej silnikowy w podręczniku obsługi stworzonego przez nas samochodu, oraz prawidłowiej nie słuchać porad sąsiadów bądź osób, jakie mało się znają na rzeczy.
Wiele olejów zawiera akcesoria, które opóźniają korozję, neutralizują kwasy, rozpraszają sadzę oraz smołę, które wylatują przez pierścionki tłoku w kierunku skrzyni korbowej, oraz zmniejszają powstawanie piany. Wiele z tych zanieczyszczeń odparowuje się kiedy silnik się nagrzewa oraz wychodzą przez układ dodatniej wentylacji. Pozostałe zanieczyszczenia, pozostają zawieszone i nie zagradzają ani kanałów do olejów ani pierścieni tłoku, ani także hydraulicznego popychacza.
Usuwa się je przy wymianie oleju i filtra oleju. Wymiana oleju silnikowego powinna być przeprowadzona co 20 tysięcy kilometrów lub ewentualnie raz na trzy czy też sześć miesięcy, w zależności od typu oleju jakiego użyjemy. Wymiana olej silnikowy musi być częstsza jeśli pojazd używa się do ciągnięcia przyczepy, na zakurzonych drogach oraz krótkich trasach – wtenczas rekomendujemy także jakie są najczęstsze przyczyny zużycia silnika. Częściej też wymienia się olej, gdy silnik przemierza długie odległości na małej prędkości, jak na przykład taksówki, dostawy lub też w pojazdach zaparkowanych przez dłuższy czas.
Olej silnikowy sprawdza się gdy samochód stoi na płaskiej przestrzeni, silnik nie powinien być ciepły. Wypada przestrzegać prostych zasad. Odkręcamy zakrętkę w następnej kolejności wymieniamy filtr oleju. Przed założeniem innowacyjnego filtru, wypada go nasmarować olejem. Później dopasowujemy filtr na jego miejsce. Kiedy obudowa dotknie podstawy, należy odczekać około 10 minut, aby cały olej ściekł i na nowo nakładamy zakrętkę na miejsce. Wlewamy trafną ilość oleju i zamykamy zawleczkę napełniania. Następnie wystarczy jedynie zapalić silnik, by upewnić się, że nie ma wycieków.
+Reklama+
Części do pomp hydraulicznych dostosowane do różnych modeli i zastosowań. Gwarancja jakości i niezawodności. Zobacz ofertę na rury przewodowe producent i czy to jest to czego potrzebujesz teraz.